Spuštěním webu práce nekončí

25. 4. 2013 / Webdesign a tvorba webů / Autor: Olga Bajková

Není nic horšího, než věnovat měsíce usilovné práce tvorbě webu a poté pozorovat, jak po spuštění web vesele chátrá, protože jej majitel považuje za uzavřenou věc.

Vnímejte web jako dlouhodobý projekt

Pořídít si web většinou není jednorázová investice. Aby se dal web označit za úspěšný a přinášel vám zákazníky, je potřeba ho vnímat jako dlouhodobý projekt. „Mít web“ totiž nestačí.

Pravidelné aktualizace webu

Web potřebuje neustálý pohyb, změnu. Musíte jej rozvíjet, jinak zakrní a konkurence vás předběhne. Správný majitel webu ví, že se o své www stránky musí starat, připravovat pro něj nový obsah a přemýšlet o nových funkcionalitách.

Hodně práce vás čeká obzvlášť tehdy, pokud chcete mít web optimalizovaný pro vyhledávače.

3 důvody, proč pravidelně aktualizovat www stránky

  1. Budování důvěry návštěvníků

    Zastaralý a neaktuální obsah nebudí u návštěvníků důvěru a může vás tak připravit o klienty.

  2. Lepší pozice ve vyhledávačích

    Vyhledávače mají rády aktualizovaný, hodnotný obsah a rozsáhlé weby. Pravidelně aktualizované weby častěji indexují, což vám může přinést lepší pozice ve vyhledávačích.

  3. Vyšší návštěvnost webu

    Neustále se rozšiřující web je lákadlem i pro návštěvníky, kteří už váš web někdy navštívili. Je velká pravděpodobnost, že se na web budou vracet pro nové informace.

Stanovte pravidla

Měli byste předem stanovit, kdo, jakým způsobem a jak často se bude věnovat obsahu vašeho webu, kdo bude provádět fyzické úpravy a kdo a jak často bude vyhodnocovat výsledky.

Pokud nemůžete nebo nedokážete rozšiřovat web vlastními silami, můžete využít služeb specialistů.

Kdo vám může pomoci s aktualizací a správou webu

  1. S návrhem nového obsahu a funkcionalit pomůže obsahový stratég

    Hlavní činností obsahové stratéga je definovat a zajistit kompletní obsah webu tak, aby web plnil požadované cíle a podpořil pozitivní prožitek uživatelů. Funkce obsahového stratéga není v ČR zatím příliš známá, většinou je jeho náplň práce přiřazena jiným osobám, například v oddělení marketingu nebo PR.

  2. Články a aktuality může napsat web copywriter

    Jakmile máte témata, která chcete na webu uveřejňovat, je potřeba vytvořit text. Aby byl kvalitní, je dobré využít služeb web copywritera.

  3. Konzistentní vzhled webu zajistí webový grafik

    Je vhodné nadále spolupracovat s webovým grafikem, jelikož na webu je často potřeba měnit grafické prvky, přidávat bannery, nové obrázky, nové stránky a graficky je upravovat. Zvolený grafik musí respektovat grafický styl webu, aby byl web konzistentní a budil důvěru. Vhodné je tedy spolupracovat s grafikem, který web vytvořil.

  4. Pro fyzické úpravy obsahu webu potřebujete webmastera

    Pokud se svému webu řádně věnujete a vytváříte nový textový a grafický obsah, pak potřebujete člověka, který nový obsah na web doplní či provede požadované změny a úpravy.

    Pokud máte web s redakčním systémem, měla by web spravovat osoba, která má alespoň minimální zkušenosti s ovládáním redakčního systému. Ideální je, když současně ovládá html jazyk. Pokud redakční systém nemáte, musí správce webu nutně ovládat html a css jazyk, případně programovací a scriptovací jazyky (PHP, javascript apod.).

    V obou případech je vhodné najmout si profesionálního webmastera.

  5. Změnu či doplnění nových funkcí provede html kodér nebo programátor

    V závislosti na tom, jakou technologií je váš web vytvořen, bude nutno pro případné úpravy funkčnosti či složitější zásahy do konstrukce webu spolupracovat s html kodérem či programátorem.

  6. Účinnost webu vyhodnotí webový analytik

    Abyste si ověřili, jestli má nový obsah či nově přidané funkcionality kýžený účinek či co je na webu špatně, měli byste web měřit a pravidelně vyhodnocovat. To obstará webový analytik.

  7. Se zvýšením návštěvnosti webu pomůže SEO konzultant

    Pokud je pro vás důležitá návštěvnost webu, je možné ji zvýšit prostřednictvím vyhledávačů. Zda a jak toho lze docílit navrhne SEO specialista, který bude následně provádět potřebné kroky.

Pokud budete mít štěstí, můžete najít webového specialistu, který ovládá všechny nebo většinu z výše uvedených profesí. :o)

Vložit komentář

E-mail nebude zveřejněn

* povinný údaj
Nahoru

Výběr realizovaných projektů

Více z portfólia

Studio Bajola

Olga Bajková
Teličkova 6
751 24  Přerov 4

Kontakt

bajola@bajola.cz baaajola

Sociální sítě

Facebook LinkedIn

Máte zájem o spolupráci?

Požádat o cenovou nabídku

Zásady zpracování osobních údajů
Copyright © 2013, Olga Bajková