Jedním z hlavních požadavků klientů na jejich webové stránky je vysoká návštěvnost. Díky návštěvnosti se totiž zvyšuje pravděpodobnost dosahování cílů webu, např. počet zaslaných poptávek, počet objednaného zboží, počet vyplněných dotazníků apod.
Vysoká návštěvnost www stránek nemusí však nutně znamenat i splnění cílů. Pokud návštěvník na webu nenajde to, co hledal nebo měl na mysli, web rychle opustí.
K čemu je analýza návštěvnosti webu dobrá
Díky analýze návštěvnosti zjistíte nejen, kolik uživatelů váš web navštívilo, ale poznáte také jejich chování, zda je obsah webu opravdu zajímá, a odhalíte tak případná slabá místa svých webových stránek. Budete tak moci odstranit problematické nebo matoucí části webu a vylepšít obsah, který se jim doteď zdál nezajímavý. Návštěvníci webu tak budou snáze a častěji plnit stanovené cíle.
Analýza návštěvnosti www stránek je prvním krokem k tomu, abyste zjistili, zda návštěvníci na vašem webu dělají to, co chcete. Velmi důležitá je tato analýza také v případě, že provozujete PPC kampaň nebo jinou formu placené reklamy a chcete zjistit její efektivitu.
Obecně je totiž třeba investice do reklamy vyhodnocovat, abyste zjistili, jestli daný typ reklamy funguje. Jak spočítat, jestli daná reklama funguje, radí autor článku serveru Podnikatel.cz.
Co se analýzou návštěvnosti bude přesně zjišťovat
- statistika návštěvnosti – množství návštěvníků za dané časové období
- nejvíce a nejméně navštěvované stránky – pokud je mezi nejméně navštěvovanými stránkami důležitý obsah, není z nějakého důvodu pro návštěvníky webu zajímavý nebo se k němu nemohou dostat (web je nepřehledný, stránka je nepřístupná, chybný odkaz apod.)
- průměrná doba na webu a čas strávený na jednotlivých stránkách – možná tráví návštěvníci mnoho času na nedůležité stránce nebo naopak málo času na důležité stránce
- zdroje provozu a klíčová slova – odkud přichází nejvíce návštěvníků, která klíčová slova je přivádí nejvíce
- placená reklama a její efektivnost – dozvíte se, do kterého druhy reklamy se vyplácí investovat a do kterého ne
- interní vyhledávání na webu – je možné, že uživatelé na webu vyhledávají něco, co tam nenachází, nebo používají vyhledávání příliš často, jelikož navigační struktura webu je matoucí a nevede rychle k cíli
- nefunkční odkazy a stránky, programátorské chyby a technické problémy
- splněné cíle a jejich analýza – počet zaslaných poptávek, počet objednaného zboží a výše tržeb, odkud přišli zákazníci, kteří splnili daný cil apod.
Jak často by se analýza měla provádět
Abyste získali lepší přehled o uživatelích vašeho webu a jejich chování, měla by se analýza návštěvnosti provádět pravidelně, například každé tři měsíce nebo jednou za půl roku. V případě zájmu vám mohu analýzu návštěvnosti pravidelně zpracovávat.
Co je potřeba k analýze návštěvnosti
Abych mohla provést analýzu návštěvnosti, budu potřebovat přístup do statistik návštěvnosti, nejčastěji Google Analytics. Buď přihlašovací e-mail a heslo nebo přiřazení mého účtu jako správce. Abych mohla zkoumat některé další parametry budu také potřebovat přístup na FTP webu.
Pokud jste dosud návštěvnost žádným způsobem neměřili, bude nutné nejdříve na web napojit nástroj pro měření návštěvnosti.
Co je výsledkem analýzy
Výsledkem analýzy je několikastránkový PDF dokument se statistikami a případnými doporučeními.
Ukázky stránek z analýzy návštěvnosti
Orientační cena
Cena za analýzu návštěvnosti www stránek je závislá na rozsahu a četnosti. Obvykle se cena za zpracování pohybuje v rozmezí 5 000 – 8 000 Kč.
Máte zájem o analýzu návštěvnosti webu?
Hledáte něco?
Řekli o mně
Také díky Bajole povyrostl o podstatný kousilínek můj vysněný životní projekt, na kterém dlouhodobě pracuje tým několika grafiků a programátorů.
MUDr. Robert Řeřicha, MBA, Tykadla
Ať jste z Ostravy, Prahy či Brna, vzdálenost není překážkou pro spolupráci
Díky on-line komunikaci poskytuji služby v rámci celé České republiky. Osobní jednání možná zejména v Olomouckém a Jihomoravském kraji (Přerov, Prostějov, Olomouc, Brno).
Sociální sítě
Facebook LinkedIn