Kdy svěřit PPC kampaň specialistovi

26. 4. 2013 / Internetový marketing / Autor: Olga Bajková

Sypete peníze do PPC reklam, ale nezvyšuje se vám počet zákazníků či zisk? Buď nemáte dobře zpracovaný web nebo máte kampaň nastavenou neefektivně.

Založili jste si PPC kampaň sami?

PPC kampaně si můžete založit  sami. Většinou to ale amatér nezvládá zrovna dobře. Výsledkem často bývá reklamní sestava obsahující 1 inzerát a 3 obecná klíčová slova směřující na úvodní stranu webu, která navíc tato klíčová slova ani neobsahuje.

Pokud máte takovou PPC kampaň, je pravděpodobné, že vyhazujete peníze. Náštěvníky sice získáte, ale budete mít minimum objednávek. Návštěvník totiž po kliknutí stránku rychle opustí.

Navíc si laik neuvědomuje, že PPC kampani je nutno se po založení nadále věnovat.

Spravujete pravidelně svou PPC kampaň?

Založením PPC kampaně práce nekončí. Obvzlášť ze začátku bude chvíli trvat, než kampaň vyladíte tak, abyste zbytečně neinvestovali do neefektivních reklam.

U neudržované reklamy se časem stane, že se přestane zobrazovat na výhodných pozicích. Cílem PPC správy je umístit reklamy na co nejvyšší pozice ve vyhledávačích (a jiných médiích) a zároveň dosáhnout co nejnižší ceny za proklik.

Správa PPC kampaně

Co ovlivňuje řazení PPC reklam

Navíc je nutno sledovat, jestli se investice do PPC kampaně vyplácí.

Podle čeho a jak lze sledovat, vyhodnocovat a optimalizovat PPC kampaň

  • dle míry prokliku u sestav / klíčových slov (čím vyšší procento, tím lépe)
  • dle ceny za proklik u klíčových slov a jejich pozice
  • doplněním vylučujících slov
  • nastavením výše denního rozpočtu u kampaní
  • dle průměrné pozice sestavy/klíčových slov
  • aktualizací URL v inzerátu
  • hodnocením konverze nebo-li dosažení stanoveného cíle na webu (čím více konverzí, tím lépe)
  • dle Google Analytics (míra opuštění, průměrná doba na webu)

Kdy je na čase svěřit PPC kampaň specialistovi nebo agentuře

  • Před založením PPC kampaně jste neprovedli analýzu klíčových slov
  • PPC kampaň směřuje vždy jen na úvodní stranu webu
  • Máte málo sestav a reklam
  • Použili jste málo klíčových slov nebo nevhodným způsobem
  • PPC reklama přináší velmi málo návštěvníků
  • PPC reklama přináší velké množství návštěvníků, ale nezvyšují se obraty, zisk
  • Náklady na PPC reklamu jsou neúměrně vysoké vzhledem k počtu dosažených cílů na webu (málo poptávek, objednávek)
  • PPC kampaně jste nepropojili s nástrojem pro měření návštěvnosti
  • PPC kampaň pravidelně nekontrolujete a nevyhodnocujete

 Jak poznáte dobrou PPC agenturu či specialistu

  • ze všeho nejdříve posoudí kvalitu vašeho webu a zhodnotí, jestli má význam do PPC reklamy vůbec investovat anebo zda je nutno nejdříve upravit obsah na webu
  • zeptá se, zda již existuje analýza klíčových slov, pokud ne, tak ji provede
  • založí samostatné účty, do kterých máte přístup, a můžete tak kontrolovat, co se přesně v účtu děje, v přpadě rozvázání spolupráce vám účty zůstávají
  • vytvoří dostatek sestav a reklam, které směrují na relevantní stránky na vašem webu
  • napojí PPC účty na měřící nástroje, např. Google Analytics
  • vyhodnocuje účinnost PPC reklamy na základě údajů z měřících nástrojů
  • pravidelně provádí kontrolu účtu a případné úpravy tak, aby se reklamy udržovaly na co nejvyšších pozicích za co nejnižší ceny
  • dle měřících nástrojů dokáže prokázat, že je PPC reklama efektivní (přináší splnění cílů, zvyšují se poptávky, objednávky, zisk)
  • neúčtuje správu kampaně dle počtu kliků, ale např. hodinovou sazbou či dle výkonu (počtu splněných cílů)

Dobrý PPC specialista vám vytvoří účinnou PPC kampaň, která bude přinášet požadované výsledky s nejnižšími možnými náklady.

Nahoru

Výběr realizovaných projektů

Více z portfólia

Studio Bajola

Olga Bajková
Teličkova 6
751 24  Přerov 4

Kontakt

bajola@bajola.cz baaajola

Sociální sítě

Facebook LinkedIn

Máte zájem o spolupráci?

Požádat o cenovou nabídku

Zásady zpracování osobních údajů
Copyright © 2013, Olga Bajková