Firemní Facebook, ano či ne?

24. 4. 2013 / Internetový marketing / Autor: Olga Bajková

Mnoho firem si klade otázku, zda začít pro svůj marketing využívat sociální sítě a jestli to přinese nějaký užitek. Obecně lze říct, že profily na sociálních sítích jsou relativně levnou formou propagace, budování vztahů se zákazníky i budování povědomí o značce.

Lidé tráví mnoho času na internetu. Na sociálních sítích tráví však více času než na ostatních webových stránkách. Největší oblibu ve světě i u nás má právě Facebook.

Logo Facebook

Facebook v ČR v číslech

  • 3 950 000 registrovaných uživatelů
  • 51,3 % tvoří ženy a 48,7 % muži
  • největší procento uživatelů má 25 – 29 let, ale zastoupeny jsou všechny věkové skupiny
  • každý uživatel má průměrně 130 přátel

Údaje k 24. 4. 2013. Více statistik na webu ZoomSphere

10 důvodů, proč být na Facebooku

  1. budování vztahu se zákazníky – přímý kontakt s cílovou skupinou, zpětná vazba
  2. efektivní komunikační kanál s fanoušky, rychlejší řešení otázek a připomínek
  3. přehledné statistiky fanoušků a jejich chování
  4. posílení povědomí o vaší značce – samovolné šíření a sdílení obsahu mezi přátele fanoušků
  5. možnost zveřejňování obsahu, který nechcete zveřejnovat jinde nebo by se nikam jinam nehodil
  6. zvýšení návštěvnosti vašich webových stránek
  7. pozitivní vliv na SEO z hlediska vyhledávání
  8. možnost využívat různé virální a sociální aplikace
  9. možnost využívat placenou reklamu na Facebooku (PPC kampaň) s přesným cílením podle věku, pohlaví, stavu, zájmů, lokality apod.
  10. nízké náklady na správu

3 důvody, proč nebýt na Facebooku

  1. o stránku se musíte aktivně starat, vkládat příspěvky, novinky, komunikovat s fanoušky
  2. mohou se objevovat i negativní příspěvky uživatelů
  3. na Facebooku není povoleno vše, je dobré znát pravidla, jinak můžete o stránku přijít

Další důvody, proč nevytvářet firemní profil na Facebooku, se dozvíte v článku na webu Podnikatel.cz

Je Facebook pro každého?

Na tuto otázku není jednoznačná odpověď. Některé produkty a služby na Facebook patří více a některé méně. Je třeba vycházet ze skutečnosti, že lidé se na sociální síť chodí především bavit, až ve druhé řadě je zajímají určité informace. Na Facebook lidé nechodí nic nakupovat, pro firmy se jedná pouze o podpůrný marketingový nástroj. Pokud uchopíte Facebook propagaci správně, může napomoci k vyšším prodejům, ale není to jeho primární účel.

Nejdříve si stanovte, čeho chcete profilem na Facebooku dosáhnout

  • Jaký cíl bude mít váš profil? Vzbudit diskusi? Zvýšit návštěvnost webu?
  • Jak se vaše firma má profilovat? Jako kamarád, rádce nebo autorita?

Poté si určete pravidla zodpovězením základních otázek

  • Kdo bude komunikovat, co se bude komunikovat a jak často?
  • Jak a kdo bude reagovat na příspěvky uživatelů?
  • Jak bude probíhat krizová komunikace v případě negativních příspěvků?
  • Jak se budou aktivity monitorovat a vyhodnocovat?

Mezi základní rozhodnutí patří, zda si budete svou Facebook stránku spravovat sami anebo si na najmete specialistu. To, co vypadá na první pohled jednoduše, až tak jednoduché není. Pravidelná komunikace totiž bývá nejčastější kámen úrazu při správě Facebook stránky.

Jak komunikovat na Facebooku

Zajímavý obsah, časté aktualizace a reakce na dotazy fanoušků jsou základem úspěchu na Facebooku. Při komunikaci přes Facebook dodržujte tato pravidla:

  • vybízejte ke konverzaci a zapojujte se do ní
  • buďte pozitivní a vstřícní, nebuďte příliš formální
  • publikujte zajímavý a přínosný obsah, zveřejňujte fotky a videa – lidé se rádi dostanou k věcem, co by jinde neviděli, a často tyto věci i sdílejí dál
  • nezahlcujte fanoušky příliš mnoha příspěvky, ideální jsou 1 – 3 příspěvky týdně
  • pořádejte soutěže o ceny
  • nabízejte speciální akce jen pro uživatele Facebooku
  • vytvářejte ankety

Jak ziskávat fanoušky pro svůj profil na Facebooku 

Největší přínos má fanoušek, který se stane fanouškem dobrovolně a z vlastní vůle, protože se o vaši firmu zajímá, zajímá ho, co zveřejňujete na zdi, zapojuje se do komunikace.

Nejčastější způsoby, jak získávat fanoušky

  • propojením Facebooku s firemním webem
  • umisťováním odkazů do newsletterů
  • umisťováním odkazů do e-mailových podpisů
  • PPC reklamou na Facebooku
  • pořádáním soutěží s podmínkou stát se fanouškem stránky
  • nabídkou nějaké výhody

Chcete-li si usnadnit práci se založením Facebook profilu a následně efektivně na Facebooku komunikovat, najměte si správce, který se o vše postará.

Další zajímavé informace a rady najdete v článku Jak nastartovat Social Media Marketing? na webu Podnikatel.cz.

Vložit komentář

E-mail nebude zveřejněn

* povinný údaj
Nahoru

Výběr realizovaných projektů

Více z portfólia

Studio Bajola

Olga Bajková
Teličkova 6
751 24  Přerov 4

Kontakt

bajola@bajola.cz baaajola

Sociální sítě

Facebook LinkedIn

Máte zájem o spolupráci?

Požádat o cenovou nabídku

Zásady zpracování osobních údajů
Copyright © 2013, Olga Bajková